no title entry linkThis entry has no title posted on 15.5.2012


Preview The Elder Scrolls: Online

Herní svět

Samozřejmě ne všechny provincie se ve hře objeví v plné velikosti: například město Winterhold a winterholdská škola (znáte ze Skyrimu) má při spuštění hry chybět. I tak by patrně šlo o nejrozsáhlejší herní svět v žánru MMO, což hráče vede k pochybám, zda nebudou některé lokace přece jenom smrštěné. Zatím těžko říct. Faktem je, že ve světě Elder Scrolls Online budou mounty, které cestování napříč herní mapou ulehčí, nikoliv však už ale létající mounty (absence draků v tomhle případě fakticky zamrzí, ale je to pochopitelné, protože v té době ještě probuzení nebyli).

Nejrychlejší formu cestování mají představovat takzvané wayshriny, přičemž z kterékoliv objeveného se lze teleportovat do těch, které už jste navštívili dříve. Wayshriny slouží zároveň i jako místa, kde se znovu narodíte po smrti – v téhle hře nic divného, poněvadž každá postava na začátku prodá svoji duši démonovi a tím si v podstatě předplatí neomezený počet návratů z říše mrtvých. Zatím ani slovo o možnosti vlastnit mazlíčky, ale předem vyloučeny byly možnosti romancí s NPC a svůj vlastní dům si tu také nepořídíte.

Preview - obrázek 1

K ději

Zasazení hry o tisíc let nazpět (starý dobrý trik a la Star Wars: The Old Republic) autorům dovoluje vyprávět zbrusu nový příběh, v němž se daedrický princ Molag Bal snaží začlenit Tamriel do své říše démonů. V jedné linii tak jde o záchranu Tamrielu, v osobnější rovině bude každý hráč usilovat o to, aby mu Molag Bal vrátil jeho zaprodanou duši.

Druhou hlavní antagonistkou má být Vaermina, jejíž moc sahá i do světa nočních můr smrtelníků a jejich snů. Fanoušky Morrowindu či Oblivionu potěší, že do příběhu mají výrazně promlouvat proroctví a souhvězdí – podle těch budete například řešit puzzly, jako když je nutné stoupnout na několik kamenů v určitém pořadí.

Ve hře budou i guildy a například v té válečnické budete zvyšovat svou reputaci ničením artefaktů nazvaných Dark Anchors, které mají nepravidelně padat z nebe, vždy doprovázené jedním daedrickým strážcem. Sami na něj stačit nebudete, ale po boku celé skupiny už půjde o férový souboj, přičemž až daedru zabijete, všichni členové party získají extra reputaci a další odměny (nové skilly, dovednosti atd).

Trochu problematické rozčlenění na frakce

První a dost neobvyklý pakt Ebonheart sdružuje Nordy, dunmery a argoniany, což byli až doposud na krev zařeklí nepřátelé. V druhé alianci Aldmeri Dominion se potkají altmerové, bosmerové a khajiti, v třetím Daggerfall Covenantu poté Bretonci, Redguardi a orkové.

Všechny tři skupiny budou bojovat proti impériu vedenému rodem Tharnů (jejího potomka Jagara si můžete pamatovat z Areny). Málokdo však ví o jejich temné dohodě s proradným nekromantským králem Mannimarcem, který chce Tamriel skrytě ovládnout a osnuje plán, jak z říše smrtelníků učinit temné dominium pod nadvládou Molag Balaa.

Z toho vyplývá, že za impérium si nezahraje nikdo – velká škoda zrovna ve světě Elder Scrolls, který proslul stylem hry „vytvoř si postavu a urči si svůj vlastní osud“. Jinak by vám ale nic moc chybět nemělo: na nový level postoupíte zhruba za 120 hodin hraní, což není málo, každá frakce bude mít vlastní obsah pro levelování a v herním světě se nebudete muset vracet do jakéhokoliv hubu.

Preview - obrázek 2

Příklad questů

Autoři zatím ukázali úkol z království Camlorn, kde je třeba zastavit zlé vlkodlaky. Nejprve chvíli válčíte v bitvě, kterou kdysi načal sám král vlkodlaků a nyní v ní figurují pouze jeho druhové. Jeden z ženských duchů vám vysvětlí, že vlkodlaci jen znovu prožívají bitvu, která se již odehrála, a poradí vám, abyste si nasadili brnění jejího mrtvého muže.

Rázem jste okamžitě přeneseni několik set let nazpět, v klíčový moment se rozhodnete zachránit majitele brnění, ten vám prozradí slabinu vlkodlačího krále a tak začne stopování. Komu by to přišlo moc zdlouhavé, může tuto část questu přeskočit a na vlkodlakovu slabinu se pokusit přijít sám – byť za cenu toho, že po návratu do města jej nikdo nebude oslavovat jako hrdinu a zachránce místního předáka.

PvP část hry

Asi ze všeho nejvíc připomíná Dark Age of Camelot, na kterém ti samí tvůrci hry dříve pracovali. V The Elder Scrolls Online se budou dobývat hrady, farmy i doly, používají se trebuchety či jiná obléhací zařízení a bitvy často dosahují velikosti až 100 v. 100 hráčů. V PvP světě se císařem stane ten, kdo dobude hlavní město.

Kromě běžných instancovaných dungeonů tu navštívíte i tzv. veřejné dungeony: představte si něco jako dungeon z World of WarCraft, do kterého ale může hupsnout každý na daném herním serveru (= nikoliv jen ti, co jsou ve vaší partě). Nepřátelská NPC mají napodobovat váš druh boje, budou mít vlastní staminu a rádi využijí toho, když nad vámi mají početní převahu.

V Elder Scrolls Online narazíte také na neutrální NPC, která vám občas řeknou, co se kde zrovna děje (a rovnou to vyznačí i na vaší mapce). Tím pádem ani nemusíte oficiálně přijmout quest: někdy prostě stačí zabít všechny nekromanty v dungeonu, a stín, kterého na konci osvobodíte, vás odmění sám od sebe. A pozor – všechny dialogy ve hře budou kompletně nadabované.

Vylepšování schopností

Skilly si jako v tradičním MMO budete aktivovat v hotbaru, přičemž když zrovna nejste uprostřed boje, můžete si skilly v panelu vyměnit: měl by tu být jeden za lehký a jeden za těžký útok, několik skillů nahrazujících kouzla, jež ovládá pouze vaše třída, a takzvaný rozhodující skill v posledním slotu. Rozhodující skill ovšem půjde využít jen tehdy, když jste si během souboje vygenerovali dost finesse.

Finesse, což asi nejde doslovně překládat jako „úskok“ či „důvtip“, lze na maximum vyhnat sólovým bojováním i společnými komby s dalšími hráči – zloděj na zem naleje hořlavinu, kterou pak mág zapálí, mág rozpálí ohnivou bouři, ze které pak střílí bojovník atd. Však to dobře znáte z Guild Wars 2.

Preview - obrázek 3

Taktické souboje na tahy

Souboje se mají odvíjet podle toho, kolik vám právě zbývá staminy – protože právě tu ubírá sprintování, blokování úderů atd. Blokováním lze zastavit nejen samotný fyzický úder, ale třeba i dopad ledového kouzla, které na vás protivník seslal. A totéž bude platí naopak: klíčem k zdolání nepřítele je přijít na to, jak mu ubrat co nejvíc staminy.

Taktizování v soubojích nahrává fakt, že bitvy v Elder Scrolls Online se nebudou odehrávat v reálném čase (jinými slovy: hra se stopne, v klidu vyberete skilly a útoky, odpauzujete, další kolo). Ve hře se půjde nějakým způsobem i healovat, chybět nebude craftování ani alchymii a dokonce ani oblíbené kameny soul stony.

Na podobném enginu jako SWTOR

První obrázky už jste viděli, takže zbývá jen doplnit, že The Elder Scrolls Online běží na technologii Hero Engine. Ten sice firma Simutronics vyvinula již před lety, velmi záhy si jej ale licencovala Bethesda a o něco později také Star Wars: The Old Republic. Graficky si obě hry budou podobné, ale vzhledem k času, který s enginem strávili vývojáři z BioWare i Zenimaxu, může být grafika trochu rozdílná. Jeden z administrátorů komunity Hero Engine už na oficiálních fórech potvrdil, že Zenimax celý engine licencoval v alfa fázi a od té doby do něj implentoval například vlastní renderer.

Co si o tom myslet? Letmý pohled na diskusní fóra odhaluje zklamané reakce fanoušků v duchu „chtěli jsme multiplayerový Skyrim a místo toho dostaneme klon WoW“. Možná, že The Elder Scrolls Online se podstatě téhle ságy trochu vzdálí – možná že kooperativní mód pro dva hráče by byl mnohem elegantnější řešení. Nic z toho už ale po pěti letech vývoje nepřipada v úvahu ani teoreticky, takže nemá smysl fantazírovat.

Bethesda do vývojářského týmu Zenimax Online, který vznikl v roce 2007 pouze za účelem vývoje The Elder Scrolls Online a čítá 250 lidí, vložila obrovské investice. Zatím se ale neví, jestli bude hra s měsíčními poplatky nebo bez nich. Datem vydání je již rok 2013 pro PC a Mac.

Zdroj: Game Informer



©2024 STRÁNKY VE VÝSTAVBĚ !!! Entries (RSS) and Comments (RSS)  Raindrops Theme